Min katt


Jag inser att jag nu, apropå föregående inlägg, riskerar att placera mig i bloggartypsfacket människor som skriver söta saker om sina husdjur. Men jag känner att jag måste skriva några rader om min katt.

Min katt är inte alltid som andra katter. Min katt kan springa på väggar (tänk Matrix). Min katt gillar att göra frivolter i luften. Min katt gillar att välta palmer, om och om igen, oavsett hur många gånger min man hotar med att göra rattmuff av henne. Min katt är rätt så dålig på att jama. Min katt gillar att brottas med äkta mattor, det gillar inte jag. Min katt gillar inte när det är vinter. Min katt är lite galen och sällskaplig som få. Min katt vill alltid vara med och pyssla. Min katt gillar kartonger och papperspåsar. Min katt kan spinna som ingen annan, när hon spinner låter det som som alla duvor på Piazza San Marco i Venedig. Min katt är liten med vita prickar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0