Marsvin och muppsvin

Dags för fredagmiddag och Marsvin à la Peru. Attans, de var slut nere på djuraffären, vi fixar en på Blocket istället. Nämen, var den inte färdigslaktad? Frugan, fixar du det lite snabbt med en nacksving? Inga problem. Barn - kan ni gå ut i hallen ett tag, jag tror att jag hörde tomten! Tjipp, tjopp där rök huvudet. Hmm, rätt mycket päls och rätt lite mat på det här kräket. Oj då, blev barnen som sålde sitt marsvin lite ledsna? Äsch, det blir ju bra TV - på bästa sändningstid!

Ja, det här upprör mig en smula. Och ja, jag inser att det förmodlingen finns många fler djur som blir sämre behandlade än så här. Jag hade inte blivit ett dugg förvånad om säg... Robinson-Robban medverkade i ett marsvinsdödarprogram, men Erik Haag... han har barn, flera stycken. Undrar hur poppis han är hemma nu? Jag är tveksam om min dotter någonsin skulle förlåta mig om hon hade sett mig i ett sådant program. Men han har väl kört ut dem i hallen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0