Vid frukostbordet


Jag: Vill du ha välling eller fil?
L: Jag vill ha fil, inte välling. Jag har slutat med välling.
Jag: Jaha?
L: 4-åringar dricker inte välling, det har mina storasystrar sagt.
Jag: Dina storasystrar?
L: Ja, du vet Emma och Lovisa. Mina storasystrar vet allt. De vet till exempel att jag går på dagis och att om man är dum mot någon måste man säga förlåt. De tycker att jag är jätteduktig.
Jag: Jaha.
L: De vet också att man kan gå på dagis olika dagar. Jag till exempel går på dagis måndag... och tisdag och ibland torsdag... och fredag. Precis som i den där sången du vet.."måndag, tisdag... onsdag, torsdag.." (sjunger på Bolibompas namnsdagssång).
Jag: Ja, just det.
L: Jag har en lillasyster också. Hon heter Linnea.
Jag: Där ser man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0