Jag mot löpbandet


Vilken bra dag att börja träna! Pulsar ner till gymmet med siktet inställt på löpbandet. Dagens mål - 30 minuter löpning och sen lite rodd och styrketräning. Hm, vilket progam ska man välja? "Cardio" låter bra, finfint för hjärtat - klick. Bandet startar, jag börjar jogga. 2 minuter - det här går ju bra, över förväntan. 5 minuter - vilket flås jag har, dags att öka tempot, 10 minuter - börjar kanske kännas liite tungt, måste vara en tillfällig formsvacka, 15 minuter - kanske borde sikta på 20 minuter i stället... NEJ, börja inte vekna nu! 20 minuter - flås, flås... men 25 minuter då, det är ju en bra löptid...? kämpa! 25 minuter - frust, frust... men man måste ju faktiskt varva ner också, 28 minuter - trycker på cool down-knappen, ånej det är 5 minuters nedvarvning... klick, klick, 2 minuter räcker allt, 30 minuter - PIIIIP. Försöker glida ner från löpmonstret utan att avslölja min utmattning för medlöparna. Ha, det var väl lätt som en plätt, fan vad bra jag är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0