Feber och städyra


Kommer ner i köket efter att ha sövt Lillen. En febril aktivitet pågår i form av L (fortfarande 38,5 graders feber i morse) som plockar undan saker från frukostbordet. -Jag städar, säger hon med sin snusförnuftiga röst. Sedan fortsätter hon att gnola (eller gnola är förresten fel ord, hon tar i för fulla muggar) på Ariel-låten som alltid går på repeat nuförtiden. -Jag har städat jättemycket och jag tänker städa hela dan för det är så smutisigt här. Titta - det ligger saker på golvet och det är smulor på bänken och så. Och jag är bra på att städa förstår du ...slippa simma, bli en kvinna, redo att stå... (sången fortsätter samtidigt som hon lägger besticken i diskmaskinskorgen). - Vill du titta på film sen när du är klar? frågar jag. -Ja, det vill jag.

Hon blir klar i köket och går ut i vardagsrummet. Efter en liten stund går jag in och frågar om jag ska sätta på filmen. - Inte än, jag städar undan Lillens saker! blir svaret jag får. Jag går och sätter mig vid datorn och tänker att den som ändå kunder bli så produktiv när man fick feber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0