Kvällsserenad


Jag sitter i soffan och småsjunger på Taube-klassikern "Rosa på bal". Minnet sviker mig och jag kan inte alla verser så jag sjunger de få strofer jag kan om och om igen med små variaioner. -Vet du att mamma och pappa dansade till den låten på sitt bröllop? säger jag till L. -Jaha, svarar hon. Jag kan en annan bra låt! Och så börjar hon sjunga. Och hon sjunger som om hon stod inför en enorm publik. På fullaste allvar:

"Det är snö och det är vinter, det är snö och det är vinter. Och det är så kallt att man kan frysa ihjääääl om man inte har skor på sig! Det är så kallt. Det är så kallt. Om man inte har några klä ä ä der. Och det är så bra och det är så varmt och så är det när man kan frysa ihjäl."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0